Hledáte práci v Brně? Katastr nemovitostí nabízí volné pozice!
Volná místa na katastru
Katastr nemovitostí Brno a katastr nemovitostí v Brně jsou často vyhledávané termíny. Mnoho lidí se mylně domnívá, že existuje speciální katastr nemovitostí pouze pro Brno. Ve skutečnosti se jedná o jeden a tentýž katastr nemovitostí, který spadá pod Český úřad zeměměřický a katastrální.
Informace o volných místech na katastru nemovitostí v Brně, ať už se jedná o stavební parcely, pole nebo lesy, nejsou přímo dostupné. Katastr nemovitostí neslouží jako inzertní portál, ale jako evidence nemovitostí a jejich vlastníků.
Pokud hledáte volné pozemky v Brně, obraťte se na realitní kanceláře, sledujte inzerci nebo se informujte na Magistrátu města Brna. Město Brno občas nabízí k prodeji své vlastní pozemky, a to formou aukce nebo výběrového řízení.
Typy pozic a náplň práce
Katastr nemovitostí v Brně, stejně jako kdekoliv jinde v České republice, spravuje širokou škálu údajů o nemovitostech. Zaměstnanci Katastrálního úřadu v Brně tak vykonávají různé pracovní činnosti, které se liší dle oddělení a specializace.
Mezi typické pozice patří katastrální úředník, který se zabývá vedením a aktualizací údajů v katastru nemovitostí. Dále geodet, který provádí zaměřování a vytyčování pozemků, a právník, jenž se specializuje na právní problematiku katastru nemovitostí.
Náplň práce katastrálního úředníka zahrnuje například příjem a zpracování návrhů na vklad do katastru nemovitostí, vydávání výpisů z katastru nemovitostí a kontrolu správnosti údajů. Geodeti se věnují zaměřování hranic pozemků, vyhotovování geometrických plánů a kontrole geodetických prací. Právníci poskytují právní poradenství v oblasti katastru nemovitostí, sepisují smlouvy a zastupují Katastrální úřad v soudních sporech.
Kromě výše zmíněných pozic na Katastrálním úřadě v Brně pracují i další specialisté, jako jsou informatici, ekonomové či administrativní pracovníci. Každá z těchto pozic hraje důležitou roli v hladkém chodu Katastrálního úřadu a zajišťování spolehlivého a aktuálního katastru nemovitostí v Brně.
Požadavky na uchazeče
Pro práci na Katastru nemovitostí v Brně jsou zásadní určité znalosti a dovednosti. Očekává se znalost právního řádu České republiky, zejména pak zákona o katastru nemovitostí a souvisejících předpisů. Důležitá je i znalost geodézie a kartografie, jelikož katastr nemovitostí pracuje s mapami a geografickými daty. Nezbytná je také znalost práce s počítačem a běžnými kancelářskými programy.
Katastr nemovitostí v Brně vyžaduje preciznost, pečlivost a zodpovědnost. Práce s údaji o nemovitostech vyžaduje vysokou míru spolehlivosti a důslednosti. Důležitá je i schopnost pracovat samostatně i v týmu, a to s ohledem na různorodost úkolů a projektů. Komunikační dovednosti jsou nezbytné pro interakci s kolegy, nadřízenými a klienty.
Mzda a benefity
Informace o mzdách a benefitech pracovníků katastru nemovitostí v Brně nejsou veřejně dostupné. Katastr nemovitostí spadá pod Český úřad zeměměřický a katastrální, což je státní instituce. Platové podmínky státních zaměstnanců se řídí zákoníkem práce a souvisejícím nařízením vlády, které stanovuje platové tabulky a příplatky podle druhu práce a dosaženého vzdělání. Konkrétní výše mzdy se pak odvíjí od zařazení na příslušnou platovou třídu a délky praxe. Kromě mzdy mohou mít zaměstnanci katastru nemovitostí nárok na různé benefity, jako jsou například stravenky, příspěvky na penzijní připojištění, dovolená nad rámec zákoníku práce nebo možnost dalšího vzdělávání. Pro bližší informace o mzdách a benefitech je vhodné kontaktovat přímo Český úřad zeměměřický a katastrální.
Katastr nemovitostí v Brně, spletitá síť vlastnictví a historie, odráží proměny města jako v zrcadle.
Zdeněk Klíma
Možnosti kariérního růstu
Katastr nemovitostí v Brně, stejně jako v jiných městech, nabízí pestrou škálu kariérních možností pro zájemce o práci v oblasti geodézie, kartografie a státní správy. Absolventi středních a vysokých škol se specializací na geodézii a kartografii mohou nastoupit na pozici referenta katastru nemovitostí. Zde se budou zabývat vedením a aktualizací katastrálních map, zpracováním geometrických plánů a dalších dokumentů.
Zkušení pracovníci s praxí v oboru a případně s doplňujícím vzděláním se mohou ucházet o vedoucí pozice na jednotlivých odborech katastrálního úřadu. Mezi další možnosti kariérního růstu patří specializace na oceňování nemovitostí, stavební řízení nebo správní řízení v oblasti katastru nemovitostí. Práce na katastru nemovitostí v Brně je tak vhodná pro ty, kteří hledají stabilní zaměstnání ve státní správě s možností profesního rozvoje a specializace.
Pracovní prostředí a kolektiv
Katastr nemovitostí, ať už v Brně nebo kdekoli jinde v České republice, je spíše administrativní institucí. Pracovní prostředí na katastru nemovitostí v Brně je tedy typicky kancelářské. Zaměstnanci tráví většinu času u počítačů, zpracovávají žádosti, aktualizují údaje v systému a vyřizují další administrativu.
Vlastnost | Katastr nemovitostí Brno |
---|---|
Město | Brno |
Kolektiv na katastru nemovitostí v Brně je tvořen převážně lidmi s právním a ekonomickým vzděláním. Práce vyžaduje pečlivost, znalost zákonů a předpisů a dobrou orientaci v administrativě. Atmosféra na pracovišti bývá spíše klidná a profesionální.
Pro ty, kteří hledají dynamické a akční prostředí, nemusí být práce na katastru nemovitostí to pravé. Pokud ale preferujete stabilní zaměstnání ve státní správě a baví vás práce s dokumenty a právními předpisy, mohl by pro vás být katastr nemovitostí v Brně zajímavou volbou.
Kontakt pro zájemce
Pro více informací o katastru nemovitostí v Brně se můžete obrátit na Katastrální úřad pro Jihomoravský kraj, Katastrální pracoviště Brno-město.
Najdete ho na adrese Cejl 73/36, 602 00 Brno.
Telefonicky se můžete spojit na čísle +420 956 205 111.
Pro elektronickou komunikaci využijte emailovou adresu: podatelna.brno@cuzk.cz.
Úřední hodiny a další informace naleznete na webových stránkách Českého úřadu zeměměřického a katastrálního.
Nezapomeňte, že pro nahlížení do katastru nemovitostí a získávání výpisů a kopií listin je nutné znát číslo listu vlastnictví nebo parcelní číslo pozemku.
Pro urychlení vyřízení vašeho požadavku si připravte všechny potřebné dokumenty a informace.
Publikováno: 09. 10. 2024
Kategorie: práce