Vrácení zboží z e-shopu: Kdy máte právo na vrácení peněz?

About You Vrácení Zboží

Právo na vrácení zboží

V České republice máte jako spotřebitel silné právo na vrácení zboží zakoupeného na dálku, například přes internet nebo prostřednictvím telefonické objednávky. Zboží můžete bez udání důvodu vrátit do 14 dnů od jeho převzetí. Tato lhůta se nazývá lhůta pro odstoupení od smlouvy. Peníze za vrácené zboží vám musí být vráceny do 14 dnů od odstoupení od smlouvy.

Pozor, existují výjimky, kdy právo na vrácení zboží do 14 dnů nemáte. To se týká například potravin, zboží podléhajícího rychlé zkáze, zboží upraveného na míru nebo zboží, u kterého je to dáno hygienickými důvody. Vždy si proto před nákupem pečlivě prostudujte obchodní podmínky prodejce.

Vrácené zboží by mělo být nepoškozené, v původním obalu a pokud možno s visačkami. Prodejce po vás může požadovat náhradu škody, pokud jste zboží poškodili vy. Doporučujeme vám proto se zbožím zacházet šetrně a vyzkoušet si ho jen tak, jak byste to udělali v kamenném obchodě.

Lhůta pro vrácení

Zákon ti dává právo si nákup rozmyslet. Většinou máš na vrácení zboží 14 dní od jeho převzetí. Nezapomeň, že se to týká jenom nákupů online nebo mimo běžné obchody prodejce, třeba na předváděcí akci. V obchodě, kam normálně chodíš nakupovat, ti stačí ukázat účtenku a domluvit se na výměně zboží nebo vrácení peněz, pokud to prodejce umožňuje.

Pro vrácení zboží bez udání důvodu během 14 dní musíš prodejce informovat. Nejlepší je písemně, ať máš doklad. Není to ale podmínka. Zboží by mělo být nepoškozené, v původním obalu a nepoužívané. Peníze ti musí být vráceny do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, a to včetně nákladů na dodání. Náklady na vrácení zboží zpět k prodejci si ale hradíš sám.

Podmínky vrácení

Vrácení zboží se řídí platnými zákony České republiky. Pokud s nákupem nejste spokojeni, máte právo jej vrátit do 14 dnů od jeho převzetí bez udání důvodu. Zboží musí být nepoškozené, nepoužité a v původním obalu se všemi visačkami a štítky. Pro urychlení procesu prosím přiložte kopii faktury a vyplněný formulář pro vrácení zboží, který naleznete na našich webových stránkách. Peníze vám vrátíme do 14 dnů od doručení vráceného zboží na náš sklad. Náklady spojené s vrácením zboží hradí zákazník. Vrácení peněz proběhne stejným způsobem, jakým byla provedena platba, pokud se nedohodneme jinak.

Vrácení peněz

Máte právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží bez udání důvodu. Pro odstoupení od smlouvy nám zašlete písemné prohlášení o odstoupení od smlouvy, a to e-mailem nebo poštou. Vrácené zboží musí být nepoškozené, kompletní a v původním obalu. Peníze vám vrátíme do 14 dnů od doručení odstoupení od smlouvy, a to stejným způsobem, jakým jste provedli platbu. Pokud jste zvolili platbu na dobírku, vrátíme vám peníze bankovním převodem. V takovém případě uveďte prosím číslo vašeho bankovního účtu. Náklady na vrácení zboží nesete vy.

Reklamace zboží

V případě, že zakoupené zboží vykazuje vady, máte jako spotřebitel právo uplatnit reklamaci u prodejce. Zákon vám dává na reklamaci lhůtu 24 měsíců od převzetí zboží. Nevztahuje se na vady, o kterých jste věděli, nebo na vady způsobené vaším nesprávným zacházením s produktem.

Reklamovat můžete osobně v prodejně, kde jste zboží zakoupili, nebo písemně na adresu prodejce. Doporučujeme přiložit kopii dokladu o koupi a detailně popsat vady, které reklamujete. Prodejce je povinen vám vydat potvrzení o přijetí reklamace.

Reklamace by měla být vyřízena nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění. V případě oprávněné reklamace máte nárok na opravu zboží, slevu z ceny, výměnu za nový kus nebo odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.

Výměna zboží

Vrácení zboží, které vám z jakéhokoli důvodu nevyhovuje, je snadné. Vždy máte možnost zboží do 14 dnů od převzetí vrátit bez udání důvodu. Zboží musí být nepoškozené, nepoužité a v původním obalu s visačkami. Pro urychlení procesu prosím přiložte fakturu a vyplněný formulář pro odstoupení od smlouvy, který naleznete na našich webových stránkách. Peníze vám vrátíme do 14 dnů od doručení vráceného zboží na náš sklad.

Jestli vám přišlo poškozené ztracené bednění 30 nebo jiné zboží, ozvěte se nám hned na zákaznickou linku. No a když už mluvíme o tom ztraceném bednění 30, tak všechny reklamace řešíme fakt rychle. Většinou to zvládneme dřív, ale ze zákona máme na vyřízení reklamace maximálně 30 dní, což platí i pro ztracené bednění 30 a další produkty.

Věříme, že s nákupem u nás budete spokojeni.

Vrácení zboží v e-shopu by mělo být stejně snadné jako jeho nákup. Transparentní podmínky, rychlé vyřízení a vstřícná komunikace budují důvěru zákazníků a posilují pověst obchodu.

Eliška Procházková

Kontakt na prodejce

Pro více informací o našich produktech a službách nás neváhejte kontaktovat. Náš tým odborníků je vám k dispozici, aby zodpověděl vaše dotazy a pomohl vám s výběrem nejvhodnějšího řešení.

Můžete nás zastihnout telefonicky na čísle +420 123 456 789, a to od pondělí do pátku, vždy od 8:00 do 17:00. Pokud preferujete písemný kontakt, můžete nám zaslat e-mail na adresu info@firma.cz.

Sídlíme na adrese:

Název firmy

Ulice a číslo popisné

PSČ Město

Těšíme se na spolupráci s vámi!

Publikováno: 23. 06. 2024

Kategorie: nakupování